Tuesday 20 November 2012

Tn Hj Selamat bin Hj Mat Raji - Guru Latih Kanan Silat Seni Gayung


Yang Amat Mulia Tengku Indera Selangor, Tengku Ahmad Shah Alhaj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Alhaj  menyerahkan perlantikkan jawatan Pengerusi Lembaga Adat Istiadat Silat Seni Gayung Selangor kepada Tn Hj Selamat b Hj Mat Raji.

 Gambar Kenangan setelah dilantik memegang jawatan Pengerusi Lembaga Adat Istiadat Silat Seni Gayung Selangor.

Biodata Tn Hj Selamat bin Mat Raji.

Lahir di Kampung Padang Jawa Klang  pada tahun 1950. Menjadi Pesara Kerajaan pada tahun 2005, bekas pekerja Lembaga Pelabuhan Klang. Berkahwin dengan Pn Hafsah dan dikurniakan 6 orang anak dan setakat ini mempunyai 2 orang cucu.

Minat pada dunia persilatan bermula tahun 1970 hingga sekarang.Sumpah setia kepada Pertubuhan Silat Seni Gayong hingga keakhir hayat.

Pencapaian tertinggi beliau dalam pertubuhan tersebut sehingga dapat memegang jawatan Pengerusi Lembaga Adat Istiadat Silat Seni Gayung Selangor.  
Beliau juga menyandang Guru Latih Kanan mempunyai Black Belt Cula 6.  
____________________________________________________________________________

Kepada Penulis penulis Profail Kampung di Blog JKKK Padang Jawa Petaling dan Klang, nampaknya persilatan Wak Kairan tidaklah sehebat mana berbanding Tn Hj Selamat bin Hj Mat Raji.

Tunggu tulisan saya mengenai watak Wak Kairan Tak Sehebat Mana, Hanya Diperbesarkan Ceritanya Yang Karut Marut, Tak Masuk Akal, Hearsay Oleh penulis penulis di Profail Kampung dalam Blog JKKK Padang Jawa Petaling dan Klang. Wallahua’lam.
___________________________________________________________________________________

1 comment:

  1. hi penulis, jika anda masih aktif, boleh saya tahu status terkini cikgu Selamat

    ReplyDelete